Thursday, March 15, 2012

Kenapa Kita Bermimpi


Cari hubungan antara emosi anda, impian dan mimpi ngeri

Pernahkah anda terfikir mengapa kita berubah untuk mempunyai impian? Atau apa impian anda bermakna? Atau mengapa impian anda boleh kelihatan begitu nyata dan bermakna apabila anda mengalami mereka tetapi kemudian kebanyakannya lupa? Atau mengapa, apabila anda melakukan berjaya ingat mimpi, ia sering kelihatan begitu pelik?

Misteri ini lama serta menerangkan hubungan antara bermimpi, kemurungan, skizofrenia, dan hipnosis. Ia juga menerangkan kepentingan menggalakkan evolusi keadaan otak yang dikenali sebagai REM (pergerakan mata yang pantas).

Apabila sesuatu berkembang Sifat ia biasanya adalah untuk sebab yang baik dan bermimpi adalah tidak berbeza. Teori jangkaan memenuhi impian (pertama kali diterbitkan pada tahun 1993 oleh ahli psikologi, Joe Griffin) menjelaskan bagaimana, jauh daripada menjadi semata-mata oleh produk-'otak turun-masa' kerana beberapa orang berfikir, atau cara menyatukan kenangan yang lain mencadangkan, bermimpi berkembang untuk memainkan peranan utama dalam menjaga kami siuman. Walau bagaimanapun, dalam keadaan tertentu, ia boleh, secara literal.

0 comments:

Post a Comment